Kommande aktiviteter:

Vår resa 2024. En tidig höstresa till Stade vid Elbe beläget i det område som tillföll Sverige 1648 med många minnen från svensktiden.
Avresa: tisdagen den 3/9 kl. 6.45 resp. 7.00 från Lidl och centralen. Hemkomst: torsdagen den 5/9.
Pris: 4.995:- exkl. 50:- anmälningsavgift.
Tillägg för enkelrum 900:- (med reservation för världsläget, bränslepriser och ändrade valutakurser). Minsta antalet deltagare är 40 personer,
då vi redan har många förfrågningar gäller det att vara ute i god tid.
Anmälan är bindande.
I priset ingår: Bussresa, reseledare, vägskatter, bro- och färjeöverfarter Rödby/Puttgarden. Del i dubbelrum med frukost på 4*hotell Stader Hof med middag på hotellet ankomstkvällen (exkl. dryck). Utflykt med besök hos äppelodlare med guidad tur och lunch (exkl. dryck), kvällsmiddag dag 2 på Stade Ratskeller (exkl. dryck). Guidad stadsrundtur till fots.
På hemvägen stannar vi till i Lübeck några timmar med möjlighet till lunch på egen hand och lite shopping. Shoppingstopp i Heiligenhafen.
Anmälningsavgiften om 50:-/person betalas i samband med anmälan till föreningens bankkonto Swedbank 105-0947, glöm inte att skriva resa och namn. Därefter erhåller ni inbetalningskort direkt från RP-resor
(försäkringsfråga). Anmälan senast den 10/6 till Ingrid Peter
tel. 0706624638 eller mail wolfgang.peter@bahnhof.se. Vi ser fram emot ännu en trevlig resa med våra medlemmar.
PS: som aptitretare inför resan rekommenderas Dörthe Hansens bok Körsbärslandet el på tyska Altes Land.